ANAQAH CHIA SEED

Sebotol tahan lama mana? 
- sebotol ada 180g (FREE 6g), sehari ambil 1 sudu besar. Lebih kurang sebotol untuk sebulan.


7 SEBAB KENAPA RAMAI YANG MENCARI CHIA SEED
✔ Mampu merawat pelbagai jenis MASALAH DIET
✔ Kesan seawal 2 SUDU MAKAN PERTAMA
✔ Rawatan alternatif tanpa pengambilan ubatan kimia malah organik
✔ 100% selamat tanpa kesan sampingan.
✔ Harga yang murah 
✔ Rasanya tidak pahit seperti herba2 yang lain.
✔ Sangat versatile dan mesra pengguna

ehemm.. untuk awak yang masih belum cuba chia seed ni meh la cuba. Ada banyak khasiat tersendiri, macam antynid sendiri memang terasa kenyang gaiss, malam tak makan nasi pon okey je. Haa, awak yang tengah cuba nak diet tu boleh la try :)

Sini ada lagi khasiat lain 

1) Menguatkan tulang
2) Mengurangkan risiko kencing manis 
3) Mengurangkan risiko sakit sendi
4) Mengurangkan kemurungan
5) Menurunkan berat badan 
6) Mengurangkan risiko penyakit jantung
7) Mengurangkan risiko kanser 
8) Meningkatkan kecerdasan otak kanak-kanak dan dewasa 
9) Meningkatkan keanjalan kulit 
10) Memperbaiki pigmentasi
11) Meningkatkan sistem imun badan 
12) Mengurangkan keguguran rambut
13) Menguatkan tulang dan gigi
14) Mengurangkan rasa lapar .


KEBAIKAN CHIA SEED

 membersihkan usus
 mencegah kanser
 menguatkan gusi dan tulang
 mempunyai serat yang banyak
 penuh dengan sumber protein
 menyingkirkan toksin
 menstabilkan gula dalam darah
 penuh dengan Omega 3
 menguatkan sistem imunisasi
 meningkatkan kesihatan jantung
 mudah kenyang - bagus untuk kurus

Cara pengambilan chia seed ni pon ada banyak korang boleh campur dengan air masak. Haa, untuk antynid yang memang selalunya malas minum air masak pon dah jadi rajin minum sekarang. Dulu sebotol belum tentu habis, sekarang dah minum air berbotol botol.. Huhu. Kalau korang nak tabur dalam makanan lain contoh dalam sup, nasi ke pape pon boleh sangat. Nak campur dalam kek pon boleh! haa best tak :)

Kat bawah ni rupanya kalau korang nak cuba campur dengan benda lain, nampak sedap kan. (Maaf,gambar google je ni ) Kita google sebab nak bagi awak awak CONTOH sahaja sebab nanti kat rumah awak awak boleh try pulak. Hiks :)




Jadi, kalau awak rasa berminat boleh je Ws antynid 01114386155 :)

Ok sekian dari antynid.
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...