Manfaat Aloe Vera Untuk Kulit

ASSALAMUALAIKUM...

Hasil carian imej untuk aloe vera

Tahukah anda Aloe Vera / lidah buaya sebenarnya mengandungi banyak khasiat tersendiri terutamanya pada kulit kita.

Antara manfaat aloe vera untuk kulit ialah ia mampu menghilangkan jerawat pada kulit wajah. Kandungan semulajadinya akan merangsang pertumbuhan kulit dan mempercepatkan penyembuhan jerawat. Selain itu, ia mengandungi Vitamin C dan juga E yang boleh membantu mencantikkan kulit dan akan melambatkan proses penuaan serta menghapuskan kedutan tanda penuaan.

Percaya atau tidak aloe vera ini boleh membantu untuk memudarkan parut jerawat serta mengelakkan kulit dari menjadi burn. Tapi gais produk semulajadi macam ni sangat memerlukan tahap kesabaran yang tinggi dan dah tentu lah korang kena konsisten. Kalau hangat hangat taik ayam hmm Babai jelah wey nak jadi cantik. Hmm

Selain itu ia boleh digunakan pada luka-luka kecil ( luka di hati tak boleh ye ) seperti luka akibat mencukur / terkena gigitan serangga. Gel aloe vera yang sejuk akan memberikan sensasi dingin yang boleh menyegarkan kulit korang.

Kalau korang ada masalah kulit kering, aloe vera amat baik digunakan kerana boleh melembapkan kulit dan menjadikan kulit anda sentiasa anjal dan mampu mengelakkan dari terhidrasi. 

Hal ini terbukti apabila terdapat kajian mendapati sapuan gel lidah buaya yang kerap mampu meningkatkan penghasilan kolagen dan mengembalikan keanjalan kulit.

Oleh sebab sekarang ni zaman dah maju, maka terdapat banyak produk yang dicipta mengandungi aloe vera, contoh macam kat bawah ni

Imej yang berkaitan


Imej yang berkaitan
Sis pernah pakai yang Safi, hasilnya memang daebakkk... tapi pakai tak lama pon. Sekarang dah rasa macam nak pakai balik la pulak. Ke macam mana?

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...